A lipótvárosi zsinagóga pályatervei, Bárd Ferenc és Mór zenemű-kereskedése, A New York kávéház szélfogója, Zentai tűzoltólaktanya, Malonyay Dezső villája, Wechselmann-féle Vakok Tanintézete, özv. Griesz Benjáminné és családja sírboltja, A Hecht Jónás és fia cég raktára és portálja, A Pesti Chevra Kadisa Szeretetháza, A Salgótarjáni utcai zsidó temető szertartási épülete, Parisiana mulató, Vas utcai felső kereskedelmi iskola, A Harsányi-testvérek bérháza, Az Erzsébetvárosi Bank székháza, A Lajta-testvérek üzletbérháza, Fővárosi Nyilvános Könyvtár és Közművelődési Intézet, A Pesti Izraelita Hitközség Alapítványi Főgimnáziuma …

A lipótvárosi zsinagóga pályaterve, 1898–1899 (III. díj)
V. Markó utca

Lajta Béla a lipótvárosi zsinagóga 1899. évi tervpályázatán ismeretlen kezdő építészként elnyerte a harmadik díjat. A tervet 1898–1899 fordulóján, londoni tartózkodásának első hónapjaiban dolgozta ki....olvasson tovább...

Bárd Ferenc és Mór zeneműboltja, 1900
V. Kossuth Lajos utca 4.

Lajta Béla legelső megvalósult alkotása Bárd Ferenc és Mór zeneműkiadók és kereskedők új üzlethelyiségének a kialakítása volt a Kossuth Lajos utca 4. szám alatti, újonnan...olvasson tovább...

A Szent Gellért-szobor környezete kiképzésének pályaterve, 1900
Gellérthegy
(megvétel)

A Fővárosi Közmunkák Tanácsa az 1900. év elején az Erzsébet-híd tengelyébe helyezendő Szent Gellért-szobor környezetének kialakítására és a hegyre vezető gyalogutak megtervezésére hirdetett pályázatot. Az...olvasson tovább...

Posta- és Távírda-igazgatóság székházának pályaterve, 1901
Zágráb

“Leitersdorfer Béla magyaros terveinek […] alaprajza rendkívül mód hasonlít a Sándy-Foerkéhez. Pécsi megvett művének felülvilágítós alaprajzi elrendezése szintén a legjobbak közül való. Homlokzataival hosszabban kellene...olvasson tovább...

A New York kávéház szélfogója, 1902 körül
VII. Erzsébet körút 9–11.
(Lechner Ödönnel)

” A Harsányi-testvérek 9 esztendő óta bírják ezt a kávéházat, s nem kímélnek sem költséget, sem fáradtságot ha arról van szó, hogy a kávéháznak újabb...olvasson tovább...

ifj. Leitersdorfer Lipót nyaralójának bővítése, 1901–1902
II. Völgy utca
(Lechner Ödönnel)

A Leitersdorfer családtól kapott megrendelések közül az elsők kisebb átalakítások, bővítések voltak. A hűvösvölgyi Völgy utcában Lajta Béla 1901–1902-ben egy nagy kertben álló, egyszerű földszintes,...olvasson tovább...

Kossuth-mauzóleum pályaterve, 1902 (II. díj)
Kerepesi temető
(Telcs Edével és Tóth Istvánnal)

„Leitersdorfer Béla fiatal műépítész, Telcs Ede és Tóth István szobrászok nyerték meg a második díjat. A kidolgozás eredetisége, s a jól átgondolt eszme hamar kitűnik....olvasson tovább...

A Vörösmarty-emlékmű pályatervei, 1902 és 1903
V. Vörösmarty tér
(1902: Horvay Jánossal; 1903: Róna Józseffel, II. díj)

Róna József és Leitersdorfer Béla terve „domináló mértében architektonikus megoldást nyújtott. Ez az architektúra igen szép, arányaiban nemes, részleteiben egyszerű. Az egész Gizella-teret harmonikusan oldja...olvasson tovább...

Posta- és Távírda-igazgatóság székházának pályatervei, 1902
Pozsony
(Lechner Ödönnel)

“Különösen bánt a Lechner Ödön és Leitersdorfer építészek tervének kizárása, amely pendantja az első pályázat alkalmával történt kirekesztésnek. Ott a terminusról percekkel való lekésés, itt a telekhatárból...olvasson tovább...

Erzsébet királyné emlékművének pályaterve, 1903
I. Szent György tér
(Lechner Ödönnel és Róna Józseffel)

Róna József és Leitersdorfer Béla tervében “érdekes törekvés nyilvánul a magyar szobrász-ornamentika megalkotására. A fiatal építész érezhette, hogy a magyar építő-stílus, ha monumentális feladatokra akar...olvasson tovább...

Rákoskeresztúri zsidó temető árkádjainak pályaterve, 1903 (I. díj)
Budapest, X. Kozma utca.

“A situátió nagy gonddal és kiváló művészi érzékkel készített egész. A situátió szerint a sírboltok összhangjából önmagában előkelő és művészi sírcsoportozat volna létesíthető. Főelőnye, hogy...olvasson tovább...